2016. április 3., vasárnap

Tavasz-tavasz-tavasz! Ibolyazselé

Végre-végre gyönyörű tavaszunk van! :)  Eddig minden évben, ha ibolyával akartam kezdeni valamit, akkor a testvéremtől kellett "kunyerálnom" a virágot. Idén, nagy meglepetésemre a tanyán a sziklakert lilába borult! :)
Ezen a képen már "szüretelés" után láthatók:
Amit leszüreteltem, abból ibolyazselé készült:

Egy literes üveget teleszedtem az illatos, sötétlila virágokkal. Meg még majdnem egy fél üveggel. Leöntöttem másfél liter felforralt vízzel és hagytam állni 4-5 órát. Leszűrtem gézen át, egy kékes-zöld lét kaptam. Ebbe belecsavartam egy citrom szintén átszűrt levét, ekkor nyerte el ezt a gyönyörű színét. Hozzáadtam másfél kiló cukrot és összeforraltam, miközben kevergettem. Lehúztam a tűzről és belekevertem zselésítőt, majd még melegen üvegekbe töltöttem.

Gyönyörűen tavaszodik a kertben is! :)



Húsvét előtt - amikor lent voltunk - Cica nem jött elő. Tegnap megjelent és egész nap el sem ment. Gondolom csajozás volt előzőleg, mert ellátták elég rendesen a pofácskáját... Szegénykém. Megkapta a leckét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése