2016. április 9., szombat

Cesar's salad és capuccino-s cupcake

Megint egy ügyelet után vagyok. Nem álltam neki "nagyokat" főzni, ám ez a cézár saláta nagyon hamar készen van! :) Van több tucat receptem hozzá, de ha találok valami újat, azt biztos kipróbálom. Mivel rajta vagyok egy pár gasztrós témával foglalkozó hírlevélen, így kaptam meg valamelyik nap a NoSalty oldaláról ezt a receptet.

Nagyon finommá varázsolja a szószt a szardella filé! Próbáljátok ki! Ez a saláta már közelít az eredetihez! :)

Igazából ez a saláta is elsősorban a lánykám kedvéért készült, mert nagy salátás és nagyon szereti a cézár salátát! És még az édességgel is próbáltam a kedvében járni, mert az meg kávés lett:

Nem vagyok biztos benne, de talán az ötletet a Kifőztük on-line magazinból merítettem. És egyébként meg szerelembe estem A Candyfour által forgalmazott forma-cukrokkal és muszáj volt felavatnom! :) Most nagyon rákattantam náluk a színes kandis cukrokra, úgyhogy azzal is fogtok találkozni nálam :)

A tésztához: 20 dkg étcsokoládé, 20 dkg vaj, 20 dkg nádcukor, 3 tojás, 15 dkg liszt, 2 ek instant kávépor, 1 csipet só
A krémhez: 25 dkg mascarpone, 10 dkg porcukor, 1 tk vaníliakivonat
A díszítéshez: tört kandiscukor, kávészem alakú formacukor, esetleg kakaópor
A csokoládét és a vajat öszeolvasztjuk, majd hozzákeverjük a tojást és a cukrot. Beleforgatjuk a kávéporral és a sóval elkevert lisztet. Papírkapszlikba adagoljuk a tésztát és 170 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütjük. A mascarponét kikeverjük a porcukorral (én ebbe is szórtam egy kevés instant kávét) és a vaníliakivonattal. A teljesen kihűlt sütemények tetejére adagoltam egy habzsák segítségével és szórtam rá tört kandiscukrot és díszítettem egy-egy formacukorral.
Nekem a krém valamiért túl lágy lett, pedig visszatettem a hűtőbe. Ha nem lett volna ennyire folyós, akkor sokkal szebben lehetett volna a tészta tetejére nyomni a krémet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése