2015. december 31., csütörtök

Boldog Újévet Mindenkinek!


Adjon az Isten
szerencsét,
szerelmet, forró
kemencét,
üres vékámba
gabonát,
árva kezembe
parolát,
lámpámba lángot,
ne kelljen
korán az ágyra hevernem,
kérdésre választ
ő küldjön,
hogy hitem széjjel
ne dűljön,
adjon az Isten
fényeket,
temetők helyett
életet -
nekem a kérés
nagy szégyen,
adjon úgyis, ha
nem kérem.


Tegnap ügyeltem, holnap kora reggel megint megyek 24 órára. Így csak "irigykedve" figyelem a szorgos bloggereket és bloggerinákat, hogy milyen csudaszép és csudajó dolgokat varázsolnak szilveszterre az asztalra. Mivel a múlt éjszakát végig dolgoztam, nem sok energiám maradt készülni. Még ügyelet előtti este begyúrtam egy sajtos rúd tésztát, az mára kipihente magát, így délelőtt meg is sütöttem. És mivel az újév első napján "kötelező" lencsét enni, megfőztem Kira barátném zseniális lencselevesét, amit már évek óta így csinálok:
 Kira receptje szerint 20 dkg lencsét megmosunk, kuktába tesszük. Hozzáadunk 2 babérlevelet és felöntjük vízzel. Lezárjuk a kuktát és felforraljuk. 25 percig főzzük. Ekkor lehúzzuk a tűzről és amikor már nem sziszeg, kinyitjuk a kuktát. Belekarikázunk 20 dkg parasztkolbászt (én most lángoltat használtam) és 2 nagyobb krumplit felkockázva. Visszatesszük a tűzre, de már fedő nélkül. Újra felforraljuk és puhára főzzük a krumplit. Közben kevés olajon karamellizálunk 1 tk cukrot. Hozzáadunk 1 fej apróra vágott vöröshagymát és 3 gerezd áttört fokhagymát. Megszórjuk 1 ek liszttel és sötét színű rántást csinálunk belőle. Amikor a krumpli már puha, berántjuk a levest. Sóval, cukorral, ecettel ízesítjük.
Én most, hogy megkóstoltam, még a tányérba is tettem ecetet, nekem így finom! :) Ja! És most másfélszeres adagot főztem, mert holnap viszek be belőle az ügyeletbe. Töltöttem még hozzá vizet, amikor a fedőt levettem róla, mert pillanatok alatt annyira képes besűrűsödni az állásban, mint egy főzelék.:)

1 megjegyzés: