2015. december 20., vasárnap

Advent negyedik vasárnapja

"Az égen száll a negyedik angyal,
Kis kezében szépen szóló lanttal."

Már tényleg csak néhány nap és itt van a karácsony. :) Ma érkezik a férjem fia Angliából - ahogy minden évben - velünk karácsonyozik. És ma van a születésnapja is. Erről majd egy későbbi post-ban.
Advent 4.vasárnapjára marcipánnal töltött gesztenyegolyócskákat készítettem Habliliom ötlete alapján. :)



Hozzávalók (kb. 20 db 3 cm átmérőjű golyóhoz): 25 dkg mélyhűtött gesztenyemassza felengedve, 2 dkg puha vaj, 6 db babapiskóta, 1 ek narancslé, 1 ek narancslikőr, 2 ek porcukor (ha túlzottan édes a gesztenyemassza, a mennyiség csökkenthető), 5 dkg marcipánmassza, 10 dkg csokoládéforgács vagy csokoládélapocska
A marcipánból nagyjából 6-7 mm átmérőjű golyóbisokat formáztam.
A babapiskótát porrá zúztam. A felengedett gesztenyemasszát a vajjal, a cukorral, a narancslével és a likőrrel, no meg a porrá tört piskótával alaposan kikevertem. 10 percre betettem a frizsiderbe, hogy kissé megdermedjen, és könnyebben formázható legyen (ha meleg van a konyhában, akár 30 percet is lehet pihentetni a hűtőben). A csokoládélapokat kis tálba öntöttem, mivel kétfélével dolgoztam, két különböző tálba szórtam. A gesztenyéből nedves kézzel kis diónyi halmokat vettem ki, mindegyik közepére biggyesztettem egy marcipángolyóbist, és kis gömbbé formáztam, majd meghempergettem a színes csokoládéban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése