2015. szeptember 26., szombat

Non plus ultra

Sokadszor futok már neki ennek az alapvetően nem bonyolult süteménynek, de eddig nem volt vele sok sikerélményem. Most sem vagyok teljesen megelégedve, de már egy fokkal jobb, mint az eddigiek. Nagymamámat sosem fogom utolérni!
A tésztához 30 dkg lisztet, 20 dkg vajat, 1 cs sütőport, 1 cs vaníliás cukrot, 10 dkg porcukrot és 1 tojás sárgáját sima tésztává gyúrtam, majd folpackba csomagolva a hűtőbe tettem. Kb. egy órát volt ott. Utána kinyújtottam 2-3 mm vastagra és a legkisebb pogácsaszaggatóval kiszaggattam. 2 tojásfehérjét habbá vertem 20 dkg porcukorral, de nem kemény habbá, hanem inkább krémessé. Nyomózsákból minden linzer közepére nyomtam a habból és 180 fokos sütőben 8-10 perc alatt világosra sütöttem. Rácson hagytam kihűlni. 2-2 korongot összeragasztottam sárgabarack lekvárra. Kell néhány óra, amíg omlósan puha lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése