2021. május 9., vasárnap

Spenótos kosárkák

 Végre egy igazi tavaszi hétvége, ráadásul dolgoznom sem kellett! :) Hát, persze, hogy a tanyára mentünk! :).

A kert soha nincs kész és mindig van, mint tenni vele. Most sem nagyon hagyott időt másra. Bár jól el is fáradtam, de ez nem panasz! Imádom, de tényleg!

Tegnap ebédre ezt a kosárkát készítettem, utána elmentünk a világ legfinomabb fagylaltját enni a Hóman cukrászdába. Na, de mutatom ezeket a nagyon finom, sajtos, krémes kosárkákat



Tészta: 20 dkg liszt, 1/2 cs sütőpor, 1 tk só, 6 dkg vaj, 1,2 dl kaukázusi kefir (vagy író, mint az eredeti receptben)
Töltelék: 25 dkg spenót (nálam bébi spenót), 1 gerezd fokhagyma, só, bors, 3 db tojás, 1 kis pohár tejföl, 15 dkg reszelt sajt, szerecsendió


A sütporral és a sóval elkeverjük a lisztet, hozzáadjuk a feldarabolt vajat és a kefirt. Rugalmas tésztát gyúrunk belőle, amit folpackba csomagolva 20 percre a hűtőbe teszünk.
Amíg pihen, elkészítjük a tölteléket. A leszárazott, megmosott spenótot jól lecsöpögtetjük, majd durvára vágjuk. Forró olajon megfuttatjuk az apróra vágott fokhagymát. Hozzáadjuk a spenótot, épp hogy megfonnyasztjuk. Enyhén sózzuk, borsozzuk. A tojásokat kikeverjük a tejföllel, hozzáadjuk a sajt háromnegyedét. Fűszerezzük, majd beleforgatjuk a spenótot is. 
A tésztát vékonyra nyújtjuk és kiszaggatjuk. Én most muffin-méretűre készítettem, de lehet nagyobb formákba is tenni. A lényeg, hogy amikor a formába tesszük a lapokat, legyen pereme is. Megtöltjük a spenótos keverékkel, megszórjuk a maradék sajttal és 190 fokos sütőben kb. 30 perc alatt készre sütjük.


Én egy kicsit túltöltöttem a formákat, elég a háromnegyedéig, akkor biztos, hogy nem folyik túl és nem sül rá a forma szélére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése