2021. május 29., szombat

Mandulabomba

 Azt hiszem, sokat meséltem már a recept gyűjtő szenvedélyemről. Kislány koromban Apukám kapott valahol külföldön egy kemény borítású spirál "füzetet", inkább egy mappához hasonlót. Ehhez foghatót itthon akkoriban nem lehetett kapni. Rögvest "szerelmes" lettem az új "füzetbe" és nagyon gondosan rajzolt betűkkel beírtam az első lapra: SZAKÁCSKÖNYV

Aztán elkezdtem recepteket írni bele, amiket még Nagymamám diktál tollba. Persze a lelkesedésem nem tartott túl hosszú ideig, így sajnos sok Nagymama recept nem került bele...

Ellenben ezt a Mandulabomba-t beleírtam és most megosztom Veletek :)


14 dkg vajat habosra keverünk 14 dkg porcukorral és 1 cs vaníliás cukorral. Amikor már jó habos, egyenként belekeverünk 4 tojássárgáját, majd 9 ek tejszínt. Ha már jó habos, még hozzáforgatunk 14 dkg darált mandulát.


A tál aljára krémet kenünk, majd kirakosgatjuk tejszínbe mártott babapiskótával. Újabb réteg tejszínbe mártott babapiskóta és krém kerül rá, amíg tart a hozzávalókból. Lehetőleg "bomba"alakú legyen!


Betesszük pár órára, akár egy éjszakára a hűtőbe, porcukorral felkvert tejszínhabbal vonjuk be.
Kb. 25 db babapiskóta és 5 dl tejszín kell ehhez a mennyiséghez.



6 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon gusztusos és csábító. Gratulálok hozzá!
    De, ha megengeded szeretném kérdezni,hogy a tojássárgája valóban nyersen megy a krémbe? Leírás szerint így értelmezem.
    Üdvözlettel Katica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Katica! Küldtem választ, megkaptad?
      És az egykezes keramikus lány elérhetőségét is feltettem válaszban a poszthoz!

      Törlés
  2. Szia!
    Igen,láttam az elérhetőséget, átolvastam. Nagyon szépen köszönöm. A héten felveszem a kapcsolatot a kislánnyal,mert a szomszédoknak is mutattam és érdeklődnek iránta.
    Még egyszer köszönöm.
    Bocsáss meg,hogy csak most reagáltam.
    A sütire a válaszod nem jött át. Lehet,hogy a fiókommal lenne baj,mert ott sem mutatkozik?
    Köszönöm,hogy érdeklődtél,nagyon kedves vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt írtam, hogy igen, ez nyers tojással készül, de nekem nincs vele zűröm. Gyerek koromban sokat ettem cukorral kikevert tojássárgáját, talán azér is ok nekem...

      Törlés
  3. Drága vagy,nagyon szépen köszönöm! Nem merem tojással,elkészítem nélküle és feltétlen megírom,hogy milyen lett.Annyira szeretjük a hasonló,habkönnyű sütiket,hogy párom szerint vétek lenne kihagyni. Puszi a gyors válaszodért.

    VálaszTörlés