2020. november 21., szombat

Abált szalonna

 Húúú nagyon szeretem! :)

Múl héten volt disznóvágás a tanyán és persze az első, amire lecsaptam, az a tokaszalonna volt. Most elkészült és már alig várom, hogy jól kifagyjon és lehessen enni belőle! :)


Felmelegíttem egy fazékban vizet viszonylag sok sóval, 3-4 fel vöröshagymával, 1 fej megtisztított, gerezdekre szedett fokhagymával és egy marák szemes borssal. Amikor már jó meleg volt a víz, de még nem forrt, beletettem a kettévágott tokaszalonnát. Lefedtem és egészen kicsi lángon főztem 3 órát.


Amikor már nagyon puha lett, szűrőlapáttal deszkára tettem. Éles késsel bevágtam a bőrét.

2 nagy ek zsírt kikevertem5 gerezd zúzott fokhagymával és 2 ek pirospaprikával (ha nen lenne elég habos, lehet tenni hozzá 1-2 ek vizet a főzőléből) Ezzel kentem be jó alaposan a meghűlt szalonnákat, mindenhova juttatva belőle. Ekkor tettem be a hűtőbe és ez nagyon finom lesz! :))))))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése