2019. április 28., vasárnap

Bakonyi sertésszelet

Viszonylag régen készítettem húsfélét. Így ma a Bakonyi sertésszeletre esett a választásom. Nem titkoltan az ilyen-olyan dobozkákban lapuló száraz tészta maradékok felhasználására :)


Kb. 15 dkg kenyérszalonnát gyufaszálnyi csíkokra vágtam és kisütöttem a zsírját. Kiszedtem a serpenyőből a sült szalonnát, a maradék zsírra szórtam 25 dkg szeletekre vágott gombát. Miután jól megsült, kiszedtem egy szűrőlapáttal a zsírból. Helyére 1 nagy fej apróra vágott hagymát szórtam. 2 paprikát és 1 paradicsomot is tettem rá, amit felkockáztam. Sóztam, borsoztam, kicsit ősszepároltam. Megszórtam pirospaprikával. Rátettem a hússzeleteket és felöntöttem annyi vízzel, amennyi épp ellepte. Lefedtem és kis lángon egy órán keresztül főztem, időnként megkevertem. 1 ek lisztet elhabartam 1 kis doboz tejföllel, a hús levéből tettem hozzá és ezzel behabartam az ételt. A végén visszatettem bele a gombát és a szalonnát. Közben a tésztát kifőztem és együtt tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése