2015. október 11., vasárnap

Gesztenyés-meggyes alagút

Akik rendszeresen olvasnak, tudják, hogy hétvégén mindig megyek Édesapámhoz, aki nagyon szereti a finom süteményeket. Most egy igazán őszi süteményt viszek neki.

A piskótához: 3 tojás, 6 dkg cukor, 6 dkg liszt, 1 tk sütőpor, 1.5 dkg kakaópor
A töltelékhez: 4 dl tej, 15 dkg cukor, 1 cs vaníliás pudingpor, 25 dkg gesztenyemassza, 20 dkg vaj, 10 dkg magozott meggy
A díszítéshez: 5 dkg étcsokoládé, csokoládéforgács, meggyszemek
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből a cukorral kemény habot verünk, majd beletesszük a sárgáját, végül beleforgatjuk a sütőporral és a kakaóporral elkevert lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 20x30 cm-es lapot sütünk. 170 fokos sütőben 8-10 perc alatt megsül, de vigyázzunk, ne szárítsuk ki, mert akkor törik! Én egy őzgerincformát kibéleltem folpackkal, ebbe belehajtottam a piskótát, a túllógó részt levágtam, ez lett az alja (részben). A tejből, cukorból és a pudingporból pudingot főzünk, kihűtjük. Ha kihűlt, kihabosítjuk a gesztenyemasszával és a vajjal, majd belekeverjük a lecsöpögtetett meggyet is. A krémből 2 ek-nyit félreteszünk a bevonáshoz, a többit betöltjük az alagútba. Befedjük a félretett piskótával (nekem nem volt elég, így babapiskótával pótoltam ki). Hűtőbe tesszük dermedni. Kiborítjuk a formából, megkenjük a félretett krémmel. tetejét megszórjuk csokoládéforgáccsal és kidíszítjük csokoládéba mártott meggyszemekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése