2020. július 26., vasárnap

Nyári pite

Rövid hétvége volt a tanyán, az ebédet már itthon készítettem. Valami olyasmit akartam, amit a férjem szeret. Mindkét gyerekem nyaral, így az ebéddel csakis a férjem ízlését kellet eltalálnom... Hát, ez lett belőle:


A piteformába linzertésztát nyomkodtam, sütőbabor tettem a tetejére egy sütőpapírra, majd 180 fokos sütőben 20 percig elősütöttem.
Közben kikevertem 25 dkg tejfölt 3 tojással, sóztam, borsoztam  1 fej lilahagymát felkarikáztam és gyűrűire szedtem és kb. 30 dkg koktélparadicsomot elfeleztem.


Az elősütött tésztára öntöttem a tojásos tejfölt, megpakoltam 10 dkg bébispenóttal, megszórtam a lilahagyma karikákkal és kiraktam a paradicsomokkal. Visszatoltam a sütőbe kb. 50 percre. Langyosan lehet már szeletelni és tálalni.
Nem kaptam kész linzertésztát, így én készítettem, bár máskor nem így fogom, mert kicsit édes lett...
30 dkg lisztet, 20 dkg vajat, csipet sót, 5 dkg porcukrot, 1/2 cs sütőport jól összegyúrtam. Ha nem állna össze, 1-2 ek tejfölt adunk hozzá, de nekem most összeállt. Fél órára hűtőbe tesszük, mielőtt nyújtjuk. Édes linzerekhez a porcukor 10 dkg  bele és még egy citrom reszelt héja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése