2020. március 31., kedd

Spenótos-ricottás ökörszem

Ha jól tudom, az ökörszem édesség. Ám miért is ne lehetne sósan elkészíteni? Ma megint szabadnapos vagyok, így sütöttem-főztem többfélét. Őt is például :)


Tésztához: 2,5 dl tej, 1 tojás sárgája, 2,5 dkg élesztő, 60 dkg finomliszt, 1,5 tk barna cukor, 1,5 tk só, 10 dkg puha vaj, csipet sáfrány, 5 dkg spenótpüré
Töltelékhez: 25 dkg ricotta, 1 kisebb lila hagyma, 1/2-1/2 sárga, piros és zöld kalifornai paprika (zöldet nem kaptam), só, bors


A puha vajat habosra keverjük a sáfránnyal. A tészta többi hozzávalóját összegyúrjuk, amikor már összeállt, beledolgozzuk a sáfrányos vajat. 2/3 - 1/3 arányban kettévesszük a tésztát. A kisebbikba belegyúrjuk a spenótpürét. (Ez a tészta sokkal lágyabb lesz, de nem baj!) Letakarjuk és 40 percig hagyjuk pihenni.
A töltelékhez kikeverjük a nagyon apróra vágott zöldségeket a ricottával, fűszerezzük.
A sárgaszínű tésztát 6 részre osztjuk, gombócokat formázunk belőlük és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük őket. Egy pohár aljával a közepükbe mélyedés nyomunk úgy, hogy kb. 1 cm-es peremük legyen. Lisztezett felületre borítjuk a zöld tésztát, folyamatosan lisztezve  3 mm vastagra nyújtjuk, lapogatjuk, majd 3 cm-es pogácsaszaggatóval köröket szúrunk ki belőle. Nekem 4 korong került egy bucira úgy, hogy kicsit olválisra húzkodtam őket és, mint a szirmokat úgy tettem a sárga tésztára, hogy a szirom széle lefedje a tészta szélét. A kész virágok közepét lisztezett mozsártörővel újra kimélyítjük.
Nyomózsákból halmokat nyomunk az üregbe, a kimaradt tojásfehérjével lekenjük, hagyjuk pihenni, míg a sütő bemelegszik 200 fokra, majd pirosra sütjük.
Kicsit előbb kivehettem volna a sütőből, talán akkor szebb lett volna, de finomnak így is finom! :)


Vera néni a szomszédból készítette ezt a gyönyörű süteményt nekünk! :) A receptet majd elkérem tőle és később megosztom! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése