2020. március 26., csütörtök

Kakaós csiga felturbózva

Mostanában mintha reneszánszát élné a kakaós csiga a különböző főzős csoportokban. Én nagyon rég sütöttem és bizony kedvet kaptam :)
Egy régebben elmentett receptet szedtem elő és el kell mondja, hogy egyszerűen nem lehet abbahagyni a pusztítását! :)))) Nem lesz ideje teljesen kihűlni! :)A süti mellett az egy porcelán nyuszi, merthogy azért a húsvét is közeleg, bár idén szerintem sokan kihagyjuk...


Tészta: 50 dkg finomliszt, 3 ek cukor, csipet só, 2 tojás sárgája, 2,5 dl tej, 3 dkg élesztő, 10 dkg olvasztott vaj
A töltelékhez: 10 dkg olvasztott baj, 3 ek kakaópor, 15 dkg porcukor, 10 dkg tejcsokoládé pasztilla
Tetejére: 2 dl tej, 1 cs vaníliás cukor


Az élesztőt 1 ek cukorral felfuttatjuk a meglangyosított tejben. Az átszitált liszthez adjuk a maradék, 2 ekbcukrot, csipet sót, a tojások sárgáját, az olvasztott vajat és a felfuttatott élesztőt.
Simára kidagasztjuk a tésztát, majd huzatmentes helyen kb. 50 percig kelesztjük. (Én a mikróba csuktam a tésztát, ott állandó a hőmérséklet.


Amikor megkelt, téglalappá nyújtjuk, tetejét megkenjük az olvasztott vajjal és rászitáljuk a kakaóporral elkvert porcukrot. (Szitálással egyenletesebb lesz, mint kiskanállal szórva).  Most jött a plusz: megszórtam az egészet tejcsokoládé pasztillával, majd szorosan feltekertem. 2 cm-es karikákra vágtam, sütőpapírral bélelt tepsire raktam (kellő távolságra), hagytam 25 percet még pihenni, majd 180 fokos sütőbe toltam és pirosra sütöttem.
Ahogy kihúztam a tepsit a sütőből, a forró csigákat meglocsoltam a vaníliás cukorral kevert tejjel, majd hagytam langyosra hűlni.


Langyosan ez valami elképesztően finom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése