2018. január 14., vasárnap

Meyer lemon curd

Ismét beindult a Meyer citrom szezonja és ilyenkor söpör a gasztroblogokon. Én is minden évben megcsinálom. Sima citrommal is szeretjük, de a Meyer citromnak annyira különleges zamata van, hogy talán tényleg ebből a legfinomabb! :) És nem, nem bors van rajta! :)))) vaníliamagok vannak most benne. :) Tegnap beszélgettünk az egyik FB csoportban erről a finomságról, és Pörgős Viki barátném receptjét teszem most közzé :) (A vanília az ő ötlete volt! :) Én még mentával szeretném kipróbálni)

Hozzávalók: 4-5db (Meyer) citrom + a héjuk lereszelve, 4db nagy, házi tojás, 300g porcukor , 1 nagy cs jó minőségű vaj (ha van, házi) 225g., 1 vanília rúd belseje, 1 csipet só
Opció: rum, tejszín, konyak, whisky max 0,5 dl /adag vagy/vagy nem egyszerre minden!  :D
Minden hozzávalót kézi habverővel összekeverek. A vanília rúd kikapart belsejét is. Közben egy lábasban vizet forralok, erre kell feltenni az edényt, amiben keverem a nyers hozzávalókat. Szóval akkora legyen az edény, ami megáll a lábason és esetleg épphogy belelóg a vízbe, aminek nem szabad forrnia, csak gyöngyöznie(!!!!) Fontos a porcukor, mivel így lesz olyan textúrája a krémnek, ami gyanúsan jóvá teszi. Sima cukorral is király, de más. Nagyon más.  :)
Mikor homogén elegyet kaptam, addigra a víz is felforrt. Visszavettem a gázt, a lecsendesedett víz fölé tettem a keverőtálat és elkezdtem lassan felfőzni a krémet. Legalább 20 perc. Akkor érdemes megkóstolni és bármit, ami hiányzik, bele lehet még tenni. Még levet, cukrot, vaníliát, alkoholt... 
:)20 perc után kezd besűrűsödni a krém, és eszméletlen illatok terjengenek eddigre a konyhában...
Ha elég sűrű - mondjuk palacsinta tészta - az állag, lehúzom a tűzről és hozzákeverem a darabolt vajat. Míg egy kicsit hűl, keverem habverővel, óvatosan. Elolvad benne a vaj, még sűrűbb a massza.  Még melegen lezárható üvegekbe teszem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése