2017. május 28., vasárnap

Selymes-krémes padlizsánkrém

Nagyon szeretem a padlizsánkrém szinte összes változatát. De talán úgy a legfinomabb, ha szabad tűzön sütjük meg, mert azt a füstös ízt semmi nem tudja pótolni. Hát, most így készült, egy kis csavarral! :)


3 közepes méretű padlizsánt jól megszurkáltam és grillrácson puhára, feketére sütöttem. Mellette megsütöttem még 2 kaliforniai paprikát is. Egy lábosba tettem, ahogy megsültek (a paprika előbb készül el, mint a padlizsán) és lefedtem őket, így a saját gőzükben hűltek. Botmixerrel krémesre turmixoltam 1 fej hagymát és 2 gerezd fokhagymát. Adtam hozzá 1 ek citromlevet és 1/2 dl olívaolajat. Ennyi idő alatt, a zöldségek már meghűltek annyira, hogy meg tudtam őket hámozni. A paprikáknak az ereit és magjait nem tettem tálba. Ezeket is pürésítettem, majd hozzáöntöttem a hagymás keveréket. Kb. 10 dkg majonézt és egy kis pohár tejfölt is tettem hozzá, sóztam, borsoztam és nagyon habosra mixeltem az egészet. Érdemes kipróbálni, nagyon finom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése