2017. május 23., kedd

Epres túrógombóc mentás eperszósszal

Ez is az a finomság, amit eperszezonban mindig elkészítek. Mivel egész délután a fogorvos alkotott a számban, most este, kifejezetten jó, hogy könnyen meg tudom enni :)

A túrógombóchoz 6 tojássárgáját kikevertem 10 dkg cukorral, 3 dkg vajjal, 50 dkg túróval, 20 dkg grízzel, majd hozzáforgattam a tojások felvert habját is. Több, mint egy órát volt a hűtőben. Közben elkészítettem az eperszószt. 1/2 kg epret botmixerrel pürésítettem 3-4 mentalevéllel. Hozzáadtam kb. 3 ek eperszörpöt. Megkóstoltam, hogy elég édes-e. ha nem az, lehet kevés cukrot adni hozzá és, ha túl sűrű, kicsi vízzel hígítani. A tésztából vizes kézzel gombócokat formáztam, mindegyik közepébe egy-egy eperszemet rejtettem. Enyhén sós vízben kifőztem, majd pirított zsemlemorzsába forgattam. A mentás eperszósszal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése