2017. március 4., szombat

Rakott kelkáposzta

Na, ez tényleg régen került terítékre nálunk! Tudtam, hogy a férjem ezt értékelni fogja. Ő ugyanis nincs annyira oda sem a csípős ételekért, sem a tengeri herkentyűkért. És finom lett, senki nem érezte úgy, hogy valami hiányozna... :)

Egy szép nagy fej kelkáposztát négyfelé vágtam, minden negyedből a torzsáját kivágtam, majd sós vízben puhára főztem. 1 nagy fej hagymát felkockáztam, megdinszteltem, majd megszórtam pirospaprikával, ráöntöttem fél üveg nyáron eltett lecsót és fél kg darált húst. Sóztam, borsoztam, megszórtam őrölt köménnyel, hozzáadtam egy gerezd zúzott fokhagymát és kevés Piros Aranyat. Fedő alatt puhára pároltam. Közben kifőztem 2 cs gyors rizs. Összekevertem a kész húsos raguval. Egy nagy pohár tejfölt simára kevertem 2 tojással, sóval, borssal. Egy tűzálló tálat kikentem kevés zsírral. Aljára terítettem egy rétegben káposztaleveleket, majd rátettem a húsos ragu felét. Meglocsoltam a tejföllel. Újabb sor káposzta, a ragu másik fele, tejföl. A maradék káposztalevelekkel befedtem és ráöntöttem a maradék tejfölt. 180 fokos sütőben megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése