2017. március 25., szombat

Labneh

Már csináltam korábban is ún. joghurt-sajtot, csak nem tudtam, hogy ez a neve és másképp ízesítettem. Újra Fűszermánia Gabi adta meg az ihletet és annyira feltüzelt ezzel, hogy másnap korán reggel már mentem is beszerezni a megfelelő fűszert. Ahogy írtam, már készítettem másképp, fokhagymásan, snidlingesen, de ezzel a Záatar fűszerrel egészen más az íze! Reggelire friss pirítóssal mennyei volt! :)



Hozzávalók:

1 nagy doboz sűrű joghurt (a görög tipusú, ez Bakoma volt)
1 csapott mokkáskanál só
a tálaláshoz olivaolaj, zaatar vagy más zöldfűszer

A joghurtot elkevertem a sóval. Egy tetővel rendelkező edénybe beletettem egy fém szűrőt, abba egy régi függönyből kiszuperált anyagdarabot és ebbe kanalaztam bele a joghurtot. Elméletileg muszlin kendőt kellene használni, gyakorlatilag még egy erősebb fajta papírtörlő is megteszi akkor, ha szűrőbe tesszük. De ha az autentikusabb fellógatást szeretnénk, akkor azért a textilia a javasolt. Rátettem a tetőt és betettem az egészet a hűtőbe. A cél az, hogy a nedvesség nagy része távozzon a joghurtból. Ezt a levet időnként kiönthetjük.
24 óra alatt kész lett, ezért is érdemes a jobbik fajta joghurtot használni. Ebből nem sok lé távozott, a krémsajt pedig erőteljes ízű és nagyon kellemesen kenhető állagú lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése