2016. március 25., péntek

Sonkával töltött kalács

Ma gyakorlatilag egész nap a konyhában voltam, most ültem csak le. No, ez nem panasz, mert nagyon szeretem csinálni, de ettől még kifáradtam. :) Készült több minden, majd sorban fotózom őket nappali fénynél. Ez a kalácska volt az utolsó, ami ma készült. Remélem, ugyanolyan finom, mint amilyen szép. :)
Hozzávalók: 50 dkg liszt, 4 dkg élesztő, 1 kk sütőpor, 1.5 dl natúr joghurt, 1.5 dl langyos tej, 1.5 dl olaj, 2 csapott tk só, 2 csapott ek cukor, 2 tojás, kb. 30 dkg főtt sonka, fekete hagymamag
A tejet kevés cukorral és az élesztővel elkeverjük, felfuttatjuk. A tojásokat felverjük, rögtön egy keveset kiöntünk belőle, ez elég lesz a végén lekenni. A lisztet elkeverjük a sütőporral, hozzáadjuk az élesztőt, a maradék cukrot, a sót, a joghurtot, az olajat és megdagasztjuk. Amikor már nem ragad a kezünkhöz, akkor jó. Konyharuhával letakarva, meleg helyen - én a mikróba tettem, ott biztosan nem kap huzatot - duplájára kelesztjük. Amikor megkelt, négy cipóra osztjuk. Ezeket egyenként 15x30 cm hosszúra nyújtjuk, meghintjük sonkadarabokkal, feltekerjük, és csiga alakba hajlítjuk. Olajjal kikent tepsire tesszük, tetejüket megkenjük a maradék tojással és megszórjuk fekete hagymamaggal. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt megsül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése