2016. január 15., péntek

Zöldborsó krémleves feles borsóból

Én ezt a levest nagyon szeretem! Gyerekkoromban is szerettem. Szeretem a sárga változatát is, de ennek a színe is elvarázsol. :)  Nagyon finom lett. A fiam, aki rajong a krémlevesekért, nem győzte dicsérni...
 Nem kaptam túl könnyen feles zöldborsót. Azt mondja a zöldséges, hogy nem keresik... Én viszont nem adtam fel és a piacon a magosnál kaptam. Jól megmostam 20 dkg-ot és lecsepegtettem. Kevés olívaolajon megpároltam egy jó arasznyi felkarikázott póréhagymát, hozzádobtam 2 duci gerezd megroppantott fokhagymát és pirítottam pár percig. Hozzáadtam a borsót, 4 szem zöld kardamom magot, 1 babérlevelet. Picit pirítottam őket együtt, majd felöntöttem 1 liter zöldséglevessel. Fedő alatt, kis lángon puhára főztem. Ekkor lehúztam a tűzről és botmixerrel pürésítettem, de előtte a babérlevelet kidobtam belőle. Nekem kicsit sűrűnek tűnt, ezért öntöttem hozzá egy kis vizet. Belefacsartam egy kisebb citrom levét és felöntöttem 2 dl főzőtejszínnel. Tálaláskor a tetejét megszórtam kevés pirított fekete szezámmaggal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése