2015. október 11., vasárnap

Kapszaicin függők figyelem! :)

Tudjátok mi az a kapszaicin? Bizonyára sokan tudják. Ez az anyag (alkaloid), amitől erősnek érezzük a paprikát.
Megoszlanak a vélemények, mennyire egészséges csípős ételeket enni. Én azt gondolom, hogy mint mindenből, ebből is lehet fogyasztani mértékkel. Persze megosztó dolog ez is, van, aki él-hal a csípős ételekért és van, aki meg nem eszi... Hát, én az első kategóriába tartozom! Oly annyira, hogy nekem soha semmi nem elég erős. A facebook-on ráakadtam a Gastrochili nevű cégre, ők fantasztikus chili-készítményeket  forgalmaznak. Első felindulásból azonnal megvettem az alap-csomagot. Most pedig megjelentek új termékek, így egyértelmű volt, hogy azokból is be kellett szerenem. Gyönyörű a csomagolásuk és a különböző chili-fajtáknak megfelelően, az üvegek is csoda színekben pompáznak. És, ha már megérkezett az újabb csomagom, főztem is vele:


Hozzávalók: 4 szelet csont nélküli tarja, 1 citrom, 2 dl olívaolaj, 3 gerezd fokhagyma, apróra vágott friss oregano
A feltéthez: 1 közepes hagyma, 3 gerezd fokhagyma, friss oregano, petrezselyem, koriander, Jack BBQ chiliszósz, só, bors, 2 ek fehérborecet, 4 ek olívaolaj, 6 ek víz
A zöldségekhez: 1 hagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 nagyobb, vagy két kisebb cukkini, 1 nagyobb padlizsán, 1 piros kaliforniai paprika, 5-6 nagy fej csiperkegomba
A húst kiklopfoltam nem túl vékonyra. Zúzott fokhagymával és apróra vágott friss oreganoval bedörzsöltem, sóztam, borsoztam. A citromléből és az olívaolajból pácot készítettem, ebbe tettem a hússzeleteket és mentek a hűtőbe pár órára.
Közben a feltétheza hagymát, fokhagymát és az összes zöldfűszert apróra vágtam, összekevertem.Tettem bele pár csepp Jack BBQ chiliszószt - én itt most óvatosan használtam, mert nem mindenki olyan erős-rajongó, mint én. Rálocsoltam még a fehérborecetet, az olívaolajat és a vizet is. Ment a hűtőbe pihenni a hús mellé. A körethez nagyjából egyforma nagyobb kockákra vágtam a zöldségeket. Sóztam, borsoztam, tettem rá 4 evőkanállal a feltétből is. Jól összeforgattam és betoltam grill fokozatra a sütőbe. Nem kellett neki, csak kb. 20 perc, hogy a közepe még roppanós maradjon. A hússzeleteket lecsöpögtettem és kontakt-grillen megsütöttem. Tálaláskor a hús tetejére halmoztam a feltétből és mellé tálaltam a grillezett zöldségeket. Bevallom, én még csepegtettem rá egy kevés Jack BBQ chiliszószt... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése