2014. június 7., szombat

Pár nap szabadság

Tényleg csak egy pár nap volt. Eredetileg két hétre szerettem volna lemenni a tanyára, de csak egy lett belőle, mert a jövő héten már kell mennem dolgozni. Szóval a zurammal kettecskén levonultunk. Hihetetlenül jó volt. Tényleg azt csináltunk, amit csak akartunk. Volt benne persze egy kis kapálás, fridzsiter leengedés, meg persze grillezés, fagyizás.
Egyik szomszédunktól rendkívül illatos, gyönyörű vörös rózsát kaptam, amiből rózsalekvárt készítettem. Nem nagyon tudtam, hogy mire számítsak, milyen lesz. Hát, elmondanám, nagyon finom! :)
Először rózsacukrot készítettem:

Ez nagyon egyszerű, 4 dkg tisztított rózsaszirmot késes aprítóban ledaráltam 30 dkg kristálycukorral.Ez jól megszárítva később is felhasználható süteményekhez, azonban most lekvár készült belőle. Felforraltam 3 dl vizet, ebbe beleöntöttem a rózsacukrot, belecsavartam egy fél citrom levét és belszórtam még 2 dkg rózsaszirmot, majd folytonosan kevergetve főztem nagyjából 10 percig. Ekkor beleszórtam egy csomga 1:1 zselésítőt és még 5 percig forraltam, majd azonnal üvegekbe töltöttem.
A rózsaszirom tisztítás azt jelenti, hogy a szirmokról alul - ahol csatlakozik a virág a szárhoz - lecsíptem a kis fehér részt.

Rablónyársat sütöttem, hozzá uborksa-salsa készült. Mivel a zuram nem igazán húsevő, ő inkább a salsát ette, de azt nagy örömmel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése