2024. március 9., szombat

Paella

 Nem tudom milyen az igazi spanyol paella. Bár voltam Spanyolországban, de nem kóstoltam.

Néhány hete nagyon kedves barátom készítette el a gyerekeinek és rögtön kedvet kaptam. Itt van Zoli blogja, de én leírom Nektek, hogy én hogy készítettem.


Tegnap este kivettem a mélyhűtőből a fagyasztott csirkecomb-filéket és 1 cs tenger gyümölcseit, hogy kiolvadjanak.

Paella serpenyőben olívaolajat melegítettem, amikor már jó meleg lett, beletettem a sózott-borsozott csirkedarabokat és megpirítottam. Kiszedtem a húst, helyén szintén gyorsan pirítottam meg a tenger gyümölcsit, majd azt is kiszedtem. Helyükre csíkokra vágott kaliforniai paprikát és 200 g lapos babot tettem (mélyhűtött termék, zöld színű lapos babocskák vannak benne) és együtt pirítottam. (az eredeti recept ír bele még fehér babot és articsókát, de én azzal még soha nem dolgoztam és nem is most akartam elkezdeni)

Szóval, összepirítottam a zöldségeket, majd egy  kört készítettem a serpenyő közepébe, odaszórtam 4 gerezd felkarikázot fokhagymát és löttyintettem paszírozott paradicsomot. Pár percig hagytam sülni. Ezután visszatettem a húsokat a serpenyőbe, megszórtam füstölt paprikával és 2 csipet sáfránnyal. Felöntöttem az egészet 1 liter alaplével (másfél liter kell hozzá, de nem akartam, hogy kifolyjon a serpenyőből, így a maradék fél litert már csak akkor adtam hozzá, amikor a rizs megdagadt és beszívta a levet). Amikor felforrt, akkor adtam hozzá 500 g paella rizst és puhára főztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése