2022. április 30., szombat

Spárgázzunk!

 Nem, nem megyek le spárgába! - sose tudtam 😵

Ellenben Dzsudit barátném főzött. Én meg "lemásoltam" Csuda finom! Bár a garnélát főként én szeretem, de a rizottóból csomagoltam a lánykámnak is:)

A recept szó szerint Dzsudit receptje. Köszönöm szépen! 💓


Kevés olívaolajon megdinszteltem 1 fej apróra kockázott hagymát. Hozzáadtam 200 g rizottó rizst (nagyon fontos, különben nem sikerül basmati vagy egyéb rizsből), együtt pirultak, majd egy zúzott gerezd fokhagymával pirítottam még egy keveset. Kb. 100 ml fehérborral öntöttem fel, a bort picit hagytam elpárologni. Meleg alaplével (az enyém csirke volt és kb. 700 ml összesen) merőkanalanként öntöttem fel a rizst, majd hagytam, hogy a folyadékot beszívja, ekkor újabb kanál alaplével öntöttem fel. A végén a rizs nem főtt szét és kásás állagú lett. Ekkor belekevertem 3 ek reszelt parmezánt, egy kis reszelt citromhéjat és 1 ek vajat. Tovább nem főztem. Sóztam, borsoztam. 500 g zöldspárgát megtisztítottam, feldaraboltam és kevés olívaolajon megpirítottam. Picit sóztam. 180 g garnélát szintén kevés olívaolajon üvegesre sütöttem. A rizottót spárgával és garnélával tálaltam, pici parmezánt is szórtam még rá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése