2022. április 16., szombat

Húsvét nálunk

 Hogy mindannyian együtt lehessünk - múl évvel ellentétben - mi tegnap este emlékeztünk meg húsvétról.

Receptet csak azokhoz írok, amiket már tegnap kértetek tőlem a Facebook-on.

Hadd tegyem hozzá, hogy én még életemben ilyen finomat nem ettem, mint ez a sült sonka! Komolyan! Szívből ajánlom kipróbálásra!

Az asztalomon a barka lett a "tojásfa" :)


Ünneplőbe öltözött asztalkám 



Húsvéti kalács koszorúba fonva, jégcukorral. Mindenkinek jutott egy :)


Igyekszem évene megsütni ezt a rahátos kalácskát... Reggelihez nagyon finom!

Szintén minden húsvétkor kerül az asztalra kecskesajtkrémmel töltött "tulipán"


Unaokaöcsém jóvoltából - pontosabban a nála lakó fürjecskéktől -  fürjtojás mindig kerül az asztalra, amikor épp azt szeretném. Most egy látvagyos sonkapástétom készült velük. Recept a kép alatt :)

60 dkg gépsonkát ledarálunk (maradék húsvéti sonka is tökéletes!), hozzáadunk 2 dl majonézt.
1 dl forró zöldséglevesben feloldunk 2 ek zselatinport, langyosra hűtjük és a sonkás masszába keverjük. Ebbe az aszpikos krémbe forgatunk 1 piros kaliforniai paprikát felkockázva, 3-4 szál felkarikázott zöldhagymát, 1 cs petrezselymet és 8-10 keméynre főtt, felaprított fürjtojást. Vízzel kiöblített formába töltjük és hűtőben jól kidermesztjük. (Nálam egy  éjszakát töltött ott). Mielőtt a pástétomot betöltöttem a formába, az oldalát kiraktam félbevágott fürjtojásokkal.

És akkor itt van ez, a mindent elsöprő sült sonka:


A sonka kb. másfél kilós volt. Mélyebb tepsibe tettem, körészórtam egy darabolt vöröshagymát, és 8-10 gerezd fokhagymát, 8-10 szem szegfűszeget és 2 db babérlevelet, 2 szál friss kakukkfűágat. Felöntöttem 3 dl narancslével és 1 dl vízzel. Az edényemnek van teteje, de ennek a hiányában, le kell fóliával zárni, majd 170°C-os sütőbe tolni kb. 1,5 órára. Ezalatt az idő alatt a sonka megpuhul. 
Kisebb edényben elkevertem 3 tk mézet 1 tk msutárral. Rászűrtem a sonka levét, jól osszefőztem, Jó alaposan megkentem vele a sonkát, az egészet ráöntöttem, megszórtam majdnem 1 cs megtört rózsaborssal és fedő nélkül visszatoltam a sütőbe, amíg piros lett. Fantasztikus illata volt és hát újra elmondom, életem legfinomabbja, amit valaha ettem!

Mimózasaláta


Színes sajtpástétom, ami számomra is meglepő módon osztatlan sikert aratott:)

Szárazon megpirítottam 7,5 dkg dióbelet, apróra vágtam 1 cs snidlinget. Elkevertem 1 doboz tejszínes sajtkrémmel, megborsoztam
Egy másik doboz sajtkrémet  kikevertem 2 ek paradicsompürével és 10 dkg olajban eltett, apróra vágott, aszalt paradicsommal, szintén borssal ízesítettem.
Folpack-kal kibélelt őzgetinc forma aljára Gouda sajtszeleteket fektettem úgy, hogy kicsit fedték egymást, Erre kentem a snidlinges krémet. Beborítottam újra sajtszeletekkel, majd jött a paradicsomos krém. Sajtszeletekkel fedtem és jól becsomagoltam a formából likógó folpack-kal. Lenyomkodtam és ment a hűtőbe. Szépen szeletelhető kiborítás után.

Ez a lányom nagy kedvence. Zselés kekszrúd, amit fel szoktam turbózni a közeépére fektetett banáncsokikkal.


Sárgarépatorta-jellegű mini kuglófok fehér csokoládé-krémmel:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése