2021. március 20., szombat

Medvehagymás-túrós rúd

 Bizony, a medvehagyma megjelenése a tavaszt jelenti. Visszavonhatatlanul! Sokan, sokféleképp használják ilyenkor a medvehagymát. Nálam sincs másképp. Most rágcsálnivaló készült belőle :)


2 dkg friss élesztőt elkevertem kb. 1 dl langyos tejjel.
1 kg lisztet összekevertem 2 ek sóval. Beledolgoztam 20 dkg szobahőmérsékletű vajat és 20 dkg kacsazsírt, 1/2 kg túrót. Ezután 1 felvert tojást, a tejes élesztőt is hozzáadtam és nagyjából 1 kis pohár tejfölt. Amikor összeállt, belegyúrtam 1 csokor apróra vágott medvehagymát. Nem kell sokáig gyúrni, csak amíg szépen összeáll. Hagytam pihenni. Nem tudom mennyit, mert közben csomó dolgom volt még és majdnem el is felejtkeztem róla...


Négyfelé vettem a tésztát. Enyhén lisztezett felületen kinyújtottam minden darabolt, csíkokra vágtam. Tojással lekentem és reszelt - ez esetlben cheddar - sajttal megszórtam. 175 fokos sütőben sütöttem pirosra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése