2020. február 22., szombat

Narancsos rizskoch csokoládéöntettel

Gyermekkoromban nagymamám sokszor készített rizskoch-ot. Nálunk ritka vendég. De a krémleves után szerintem kiváló második fogás. Hogy narancsos, csak egy véletlen ötlet volt! :)


1 csésze gömbölyű rizst odatettem 1 csésze vízzel főni, amíg felszívta a vizet. Közben felforrósítottam 1 bögre tejet. Amikor a vízben már megduzzadt a rizs, akkor hozzáöntöttem a forró tejet. Belereszeltem 1 citrom héját is. Amikor már majdnem kész volt, elzártam a lángot alatta, beledobtam egy nagyobbacska darab vajat és 3 ek cukrot. Elkevertem, lefedtem az edényt és hagytam még dagadni, langyosra hűlni.


3 tojás sárgáját kikevertem 3 ek cukorral, 1 cs vaníliás pudingporral és 3 ek tejjel. Ezt is belekevertem a langyos rizsbe,. majd a végén óvatosan beleforgattam a csipet sóval felvert tojások habját és kb. 10 dkg kandírozott narancshéjat.
Ezt a képen látható, nagyon régi felfújtformát kivajaztam és kekszmorzsával meghintettem, majd ebbe öntöttem a rizst.
170 fokos sütőbe toltam 35 percre.


A csokoládéöntethez felforraltam 3 dl tejszínt, beletördeltem 20 dkg étcsokoládét és adtam még hozzá 2 ek cukrot. Kevergetve addig melegítettem, míg minden felolvadt. Állás közben sűrűsödik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése