2019. december 7., szombat

Flódni

Igazi karácsonyi süteménynak mondják, ami egyesíti a kétféle - mákos és diós - bejgli összes ízét. Még azt hiszem, sosem készítettem, mert valahogy az volt a szilárd meggyőződésem (fogalmam sincs miért), hogy én ezt nem szeretem...
Ám Viki az egyik főzős csoportból olyan csuda fényképeket tett közzé, hogy egyszerűen nem volt más választásom, mint elkészíteni! Sok receptet néztem át, ez lett belőle...


Először a töltelékeket készítettem el.
Diós: 40 dkg darált diót felfőztem 2 dl tejben. Adtam hozzá 4 ek sárgabaracklekvárt, 20 dkg cukrot, 1 cs vaníliás cukrot, 10 dkg apróra vágott aszalt sárgabarackot és a végén fél citrom levével ízesítettem.
Mákos: 40 dkg darált mákos felfőztem 2 dl tejben. 20 dkg cukor, 1 cs vaníliás cukor, 4 ek sárgabaracklekvár (vagy szilvalekvár), 20 dkg apróra vágott aszalt szilva és fél citrom leve került bele.
Almás: 1 kg reszelt almát kicsavartam. Összekevertem 3 ek cukorral, 1 cs vaníliás cukorral, 20 dkg arany mazsolával, 1 tk őrölt fahéjjal és fél citrom levével.
Ekkor készítettem el a tésztát: 1 kg lisztet, 3 ek porcukrot, csipet sót összekevertem és elmorzsoltam 50 dkg vajjal. Ezután annyi fehérbort öntöttem hozzá (apránként), amíg rugalmas tésztává össze nem állt. 1 órára hűtőbe tettem fóliába csavarva.


A tésztát négyelé osztottam, 2 adagból sütőpapírral bélelt tepsin két lapot sütöttem, kinyújtás után sűrűn megszurkálva, de csak kb. 10 percig hagytam a sütőben (csak félig sült tésztára van szükségünk!). A következő adag tésztát vajjal kikent, magas falú tepsibe nyújtottam. Rásimítottam a mákos krémet, erre kerül az első félig sült lap. Az almás töltelék következett most, majd a másik félig sült lap, végül a diós töltelék. Tetejére a negyedik, nyers tésztalap került. Sűrűn megszurkáltam és 1 tojással lekentem a tetejét. 150 fokos sütőben 2 órát hagytam sülni.
Teljes kihűlés után szépen szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése