2019. december 26., csütörtök

A "világhíres" töltött káposztám

Nem véletlen ez a cím! :) Ha nem is világhíres, de ismerőseim körében nagyon népszerű. Ehhez foghatóan finom káposztát még soha, sehol nem ettem! Szerintem simán nyerne bármilyen versenyen!


Ebben aztán minden van! Füstölt csülök, oldalas (nem füstölt), sok-sok töltelék. Akkor írom be a receptet újra, ha kéritek! :)


Bár annyit ettem, hogy mozdulni alig bírok, de ettől a képtől újra kedvet kapok rá! :D
és érkezett kérés a receptért:
Hozzávalók: 60 dkg darált hús, 1,5 kg oldalas (nem füstölt), 1 jókora füstölt csülök, füstölt szalonna, 1,5 kg apró savanyú káposzta, 1 fej leveles savanyú káposzta vagy minimum 10 db savanyú levél, 8 dkg rizs, 1 fej hagyma, 1 tojás, fűszerek: egész bors, őrölt bors, piros paprika, töltelék fűszerkeverék, fokhagyma, majoránna, Vegeta, Piros Arany, cseresznyepaprika-krém
Egy nagy hőálló tál aljára egy sor füstölt szalonnát teszünk. (Nekem van egy nagy pulyka-sütő edényem Kanadából, én abban csinálom mindig) A füstölt csülökről a húst lefaragjuk és a szalonnára tesszük a csontját. Egy sor töltelék, egy sor apró káposzta, egy sor oldalas, egy sor füstöl hús darabkák. Ezt addig rétegezzük, amíg a hozzávalókból futja. Tetejére apró káposzta kerüljön. A sorközöket meghintjük piros paprikával, szemes borssal és 1-2 szem cseresznyepaprikát is teszünk bele.
Töltelék: a darált húsba dolgozzuk a rizst, a tojást, reszelt hagymát, tört fokhagymát, őrölt borsot és a többi fűszert. NEM SÓZZUK! Csak Vegetát szoktam tenni bele. Az elkészült tölteléket a levelekbe göngyöljük.
Amikor a rétegezés kész, akkor az edényt 3/4-ig megtöltjük vízzel és betoljuk a sütőbe(!). Vagyis én nem a tűzhelyen főzöm, hanem a sütőben készítem. Itt legalább 3-4 órán keresztül párolom. Az illatáról lehet tudni, amikor már készen van. Maximum rázogatni kell (nem nagyon szoktam). Tejföllel kínáljuk. Minél tovább áll, annál finomabb!


Ebéd után egy isteni habos latte, karácsonyfa cukrokkal L)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése