2019. december 18., szerda

Ferrero kekszek

Gondolkoztam, hogy miért is Ferrero keksz a neve, mert a kedvelt csokigolyóhoz csak annyiban van köze, hogy hasonlóan néz ki...
Mindegy is, nagyon mutatós és finom! Holnap érkezik a férjem fia Londonból - idén is velünk tölti az ünnepeket - így már nagyon sok időm nem lesz a konyhára. Persze, még jó pár dolog hátra van, de ezeket az apróságokat már elkészítettem :)
Sütés előtt a tepsiben:


140 g lisztet összekevertem 30 g kakaóporral, 100 g cukorral, 1 cs vaníliás cukorral, majd lemorzsoltam 120 g vajjal. Hozzáadtam 1 tojás sárgáját és kb. 2 ek tejet, majd gyorsan tésztát gyúrtam belőle és 1 órára a hűtőbe tettem.
Amikor a hűtési idő letelt, diónyi gombócokat formáltam belőle, amiket a tojás laza habbá vert fehérjében, majd aprított mogyoróban forgattam meg. Sütőpapíros tepsire tettem őket és egy fakanál végével lyukat fúrtam a közepükbe, de a golyókat nem szúrtam át!
180 fokos sütőbe toltam 10 percre.
Ha eldeformálódnának kicsit, melegen még igazítható, ha a lyukak összesültek, szintén tágíthatók még.
Rácson hagytam teljesen kihűlni őket. Milky Way krémmel töltöttem meg. Eredetileg Nutellával kellene, de tetszik, hogy a krém kétféle színű.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése