2019. május 10., péntek

Marokkói kefta

A kefta tulajdonképp fasírt, illetve darált húsos étel. A közel-keleti ízvilág közel áll hozzám, így boldogan nekiálltam ennek a receptnek
6 közepes krumplit meghámoztam és uborkagyalun felszeleteltem. Lobogó sós vízbe tettem, amibe belevágtam 1 nagyobb gerezd fokhagymát is. Nem főztem túl puhára, kb. 8-10 percet főtt csak, aztán leszűrtem.
Közbe elkészítettem a keftát: 1 apróra vágott hagymát, 3 gerezd fokhagymát kevés olajon üvegesre pároltam alacsony lángon, kicsit megsóztam. Hozzáadtam 1/2 kg darált marhahúst és addig pároltam tovább, amíg a hús már sehol nem volt nyers. Ekkor hozzáadtam 1 babérlevelet, 1 mkk őrölt borsot, kurkumát, római köményt, belereszeltem kb. 3 cm-es gyömbért, megszórtam még 1 mkk őrölt gyömbérrel és kevés pirospaprikával. Kicsit megsóztam és többször átkeverve összefőztem. 1 ek sűrített paradicsomot  elkevertem 1 dl vízzel és a húshoz öntöttem. Kevergetve hagytam, hogy a víz elfőjön alatta. Kicsi vízzel pótoltam még közben, hogy a hús puha legyen. Egy másik lábosban 2 ek vajjal, 2 ek liszttel és 1/2 liter tejjel besamelmártást főztem. Sóval, borssal, szerecsendióval fűszereztem, belekevertem 15 dkg cheddar sajtot.. Kivajazott tálba simítottam a leszűrt krumplit, rá a keftát, majd a tetejére a sajtos besamelt. Megszórtam még 10 dkg reszelt cheddarral és 200 fokos sütőbe toltam, amíg a sajt ráolvadt.


Nagyon szigorúan megfogadtam, hogy nem főzök be idén! Illetve nagyon keveset. Összesen 1 kiló eperből készítettem el ezt a nagyon finom, illatos bodzás dzsemet. Egyszerűen muszáj volt, mert bár még nincs finom eper, de a bodza most nyílik! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése