2019. május 5., vasárnap

Anyák napi menü

Szeretek vendéget látni! Na, de amikor a gyerekeim jönnek haza, hogy anyák napján felköszöntsenek, az semmihez sem fogható! Ez az első alkalom, hogy a lánykám "vendégségbe" jött hozzám, mióta elköltözött. Hát, muszáj volt a kedvében járni! :) És persze a fiamnak, aki - már sokszor meséltem - nagyon szeret mindent, amit neki készítek.

Közel-keleti tört burgonya

50-60 dkg apró szemű burgonyát megmostam és jól bedörzsöltem fűszeres olívaolajjal (ezt még én tettem el, ha ilyen nincs, sima olaj is tökéletes). Sóztam, borsoztam és 200 fokos sütőben rácson ropogósra sütöttem.

Tálba szedtem és úgy, ahogy volt kissé összetörtem.
250 g tejfölt elkevertem 1 lime reszelt héjával és a felének a levével, fél cs apróra vágott korianderrel, sóval, borssal. Ezzel a szósszal leöntöttem a megtört krumplit. Tetejére egy-egy marák félbevágott fekete- és zöld olívabogyót, koriander zöldet és gránátalma magokat szórtam.


Finom angus marhahúspogácsát kaptam, egyértelmű volt, hogy hamburger lesz belőle. Persze a lánykám ezt nem eszi, ezért neki vegán változat készült :)
A hamburgerzseléket félbevágtam, megkentem vajjal és serpenyőben megsütöttem őket, majd konyharuhába csavartam, így nem száradt ki.
200 g majonézt elkevertem 1 ek mustárra, , 100 g apróra vágott csemegeuborkával,, 1/2 fej apróra vágott vöröshagymával, 100 g tejföllel, 1 citrom levével, fehér borssal (nekem nem kellett bele só, de meg kell kóstolni!) Ezzel a remuláddal megkentem a bucik alját. Mindegyikre fektettem ropogósra sült bacon szeletet. Erre jött a húspogácsa. Sütés előtt sóztam, borsoztam és nagyon forró serpenyőben oldalanként 2-3 percig sütöttem. Amikor megfordítottam, tettem rá szeletelt cheddar sajtot, szépen hagytam ráolvadni. A húsra tettem karikákra vágott paradicsomot (ezt előre megszórtam 1 tk cukorral és kevés ecettel), valamint sós vízbe áztatott lilahagymával. Jégsalátát pakoltam a tetejére és még egy kanál remuládot kapott, majd a buci kalapja ment rá. Az egészet megtűztem egy hústűvel, mert nagyon borult! :)


A vegán burger összerakása megegyezik a hamburgerével. Csak nem hús került bele. Az aprítógépbe szórtam 250 g leszűrt csicseriborsót, 1/2 cukkinit és 1/2 sárgarépát (lereszeltem őket, hogy ne kínozza az aprítót). Adtam hozzá 2 ek zablisztet, 1/2 cs koriandert, fűszereztem római köménnyel, sóval borssal és 1/2 mkk fűszerpaprikával. Ebből a mennyiségből 4 db pogácsát csináltam és enyhén kiolajozott serpenyőben megsütöttem őket.



"Egyszer volt, hol nem volt, egy gyermek megszületni készült.
Egy napon a gyermek így szólt Istenhez:
-Azt beszélik, holnap leküldesz a Földre, de hogy fogok ott
élni, hiszen olyan kicsi és védtelen vagyok?
Isten azt válaszolta:
- A sok angyal közül kiválasztottam egyet neked. Várni fog
téged, vigyázni fog rád.
- De - mondta a gyermek- itt a Mennyországban nem csinálok
mást csak énekelek és mosolygok.
Isten így szólt:
- Az angyalod minden nap énekelni fog neked, és érezni
fogod az angyalod szeretetét, és boldog leszel.
-És -mondta a gyermek- hogyan fogom megérteni az embereket,
ha nem értem a nyelvüket?
-Az könnyű lesz. Az angyalod meg fogja tanítani neked a
legszebb, legédesebb szavakat amiket valaha is hallani
fogsz. Az angyalod türelemmel és gondossággal meg fog
tanítani beszélni.
A gyermek felnézett az Úrra és így szólt:
-Mit fogok tenni, ha veled akarok beszélni?
Isten rámosolygott a gyermekre és így szólt:
-Az angyalod össze fogja tenni a kezeidet és megtanít
imádkozni.
A gyermek erre azt mondta:
-Úgy hallottam a földön rossz emberek vannak. Ki fog engem
megvédeni?
Az Úr megölelte a gyermeket:
-Az angyalod óvni fog téged, akkor is ha ez élete
kockáztatásával jár.
A gyermek szomorúan nézett:
-De mindig szomorú leszek, mert nem láthatlak téged.
-Az angyalod mindig beszélni fog neked rólam, és meg fogja
mutatni, hogy hogyan juthatsz vissza hozzám, habár én
mindig melletted leszek!
Ekkor nagy békesség volt a Mennyben, de már hallani
lehetett a földi hangokat.
A gyermek sietve megkérdezte:
-Istenem, ha most mennem kell, kérlek áruld el nekem az
angyalom nevét!
Az Úr erre így válaszolt:
-Az angyalod neve nem fontos... Egyszerűen csak így fogod
hívni: ANYA!..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése