2018. december 30., vasárnap

Lazac leveles tésztában sütve

Őszintén szólva nem nagyon akartok és akartam már semmit főzni. De mélyhűtőmben megszólított két szép szelet lazac. Így elkészítettem. Előnye, hogy gyorsan meg van, nem hízlaló és persze nagyon finom! :)


Felolvasztottam 2 ek vajat. Belecsavartam fél citrom levét, sóztam, borsoztam. Jól összekevertem és ezzel a szósszal bepácoltam két vastagabb szelet lazachúst. 1 csomag leveles tésztát keresztben kettévágtam, mindkét részébe fektettem 1-1 szelet lazacot és belecsomagoltam. A tészta tetejét éles késsel bevágtam. Lekentem felvert tojással és 180 fokos sütben kb. 20 perc alatt pirosra sütöttem.
Amíg sült, elkészítettem a mézes-mustáros mártást hozzá.


1 ek vajat felolvasztottam és megfuttattam rajta 3 gerezd áttört fokhagymát. Feleresztettem 2 dl tejszínnel. Tettem bele 1 ek mustárt és 2 ek mézet. Fehér és fekete borssal fűszereztem. Amikor összeforrt, adtam még hozzá kb. 1 dl tejfölt. Ezzel is összefőztem. Ezzel a mártással tálalom a lazacot.
Nekem 2 szelet lazacom volt. Meg lehet persze csinálni úgy is, ha egy nagyobb darab halunk van, akkor nem kell elvágni nyilván a tésztát. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése