2016. június 19., vasárnap

Gyümölcsdömping és egy újabb hétvége a tanyán

Szóval, az úgy volt, hogy pénteken ügyeletes voltam. A sógornőm viszont pont akkor utazott fel Szegedről Budapestre és hozott mindenféle csodaszép és nagyon finom gyümölcsöt a kertjéből. Szombat reggel lementünk a tanyára, a gyümölcsök egy része is jött velünk, mert kezdeni kellett vele valamit, miekőtt megromlott volna. Hát, elsőként elkészült ez az isteni finom grízes-ribizlis kocka, amit megint csak az egyik csoportban találtam a Facebook-on. És igen, a szeletelés még mindig nem megy! :O
A tésztához: 8 tojás, 8 ek cukor, 8 ek liszt, 1 kk sütőpor, 1 kk szódabikarbóna
Krémhez: 50 dkg ribizli, 20 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 8 ek búzadara, 1 l tej
Piskótát készítünk: A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral. A fehérjét kemény habbá verjük, beleöntjük a tojássárgáját, óvatosan összekeverjük. Hozzászitáljuk a sütőporos, szódabikarbónás lisztet és összedolgozzuk az egészet, lehetőleg nem nagyon megtörve a habot.Sütőpapíros tepsibe öntjük, egyenletesre simítjuk a tetejét és 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük. Ha nagyon barnul a teteje, le kell fedni sütőpapírral. Közben a tejhez hozzáadjuk a búzadarát és állandó keverés mellett sűrű tejbegrízt főzünk belőle, majd kihűtjük. (Érdemes az egész sütemény készítést ezzel kezdeni!) A vajat kihabosítjuk a porcukorral, majd összekeverjük a kihűlt grízzel és a ribizlivel. A kihűlt piskótát kettévágjuk. Én az alsó lapot visszatettem a tepsibe. Rásimítjuk a ribizlis krémet és rátesszük a másik lapot. Kicsit rá is nyomkodjuk. Egy éjszakát pihent a hűtőben. Tálalás előtt porcukorral megszórjuk a tetejét és ribizlivel díszítjük.
Mivel kaptam bőséggel ribizlit, így elkészítettem ismét a Vörösboros ribizli-málna lekváromat.
6 dl ribizli lét (ami úgy nyertem, hogy gyümölcscentrifugáztam a ribizlit), elkevertem 25 dkg málnával. Kimértem 35 dkg cukrot. Ebből elvettem 1 ek-nyit, amit elkevertem 3:1 zselésítővel, majd ezt belekevertem a málnás ribizlilébe és felforraltam. Ekkor hozzászórtam a maradék cukrot, ismét felforraltam és hagytam 3 percig forrni. Lehúztam a tűzről és beleöntöttem 1 dl testes száraz vörösbort. Összemelegítettem és ment az üvegekbe. Lezártam és fejre állítottam 5 percre.

Virágba borult a hársfám. A méhek nem győzik begyűjteni a virágport. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése