2014. december 6., szombat

Rilette csak mert szeretem! :)

Viszonylag gyakran készítem. Bármikor képes vagyok nagyon sokat enni belőle friss kenyérrel.

Múltkor, amikor tepertőt készítettem, jó sok zsírom maradt. A hűtőben pedig így karácsony előtt kevés a hely. Így a zsírból rilette-t készítettem. Vettem nagyjából másfél kiló húst. Vegyesen: tarját, dagadót és lapockát. Azért ezeket a húsokat választom, mert ezek nem szárazak. A zsírt egy nagy lábasban felolvasztottam. Amikor felolvadt, beletettem a nagyobb darabokra vágott húsokat. Ahogy eresztettem a forró zsírba, mindig megkevertem, hogy nem ragadjon a lábas aljához. Beleszórtam egy fej tisztított fokhagymát és egy nagyobb fej vöröshagymát, amit nagyobb darabokra vágtam. Sóztam borsoztam, fűszereztem rozmaringgal, őrölt köménnyel, kakukkfűvel. Hozzáöntöttem nagyjából 2 dl vizet és nagyon kis lángon kb 4 órán keresztül főztem/sütöttem. Közben gyakran kevergettem, ettől a hús szépen szétesett. Amikor elkészült, tálakba, üvegekbe szedtem és hagytam megdermedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése