2014. december 6., szombat

Nagyon gazdagon rakott csirkemell a vendégeimnek

Ma ebédre Szegeden élő sógornőm lánykáját és az ő kedvesét láttam vendégül. Biankát kislány kora óta ismerem és szeretem nagyon-nagyon! :) Ő az én lányommal egyidős, így egy kicsit próbáltam enyhíteni azt a hiányérzetet, amit a lánykám távolléte okoz. Bianka sokáig édesanyjával élt Szegeden, de most Budapesten kapott állást. Terveztük már egy ideje, hogy eljön hozzánk, csak nem könnyű összehozni. Na, de ma végre sikerült! :)
Igyekeztem szépen megteríteni és olyan menüvel készültem, ami reményeim szerint mindenkinek találkozik az ízlésével.

Egy csirke húsleves után nagyon gazdagon rakott csirkemellet készítettem, a végén sárga tetejű diós szeletet tálaltam, Bianka pedig készített keksz-tekercset, inkább torta formában újragondolva. :)

Két nagy filézett csirkemellet keresztben félbevágtam, majd hosszában is. Készítettem egy pácot szójaszószból, sóból, borsból, curryből, fokhagymaporból és egy kevés olajból. A húsokat bekentem a páccal és hűtőbe tettem pár órára. Egy nagy fej hagymát apróra vágtam és kevés olajon megdinszteltem. Hozzáadtam fél kg szeletelt gombát. Borsoztam, megszórtam kakukkfűvel és fokhagymaporral. Amikor levet engedett, hozzáadtam kb. 1 ek-nyi szójaszószt, 3  ek mustárt és egy bő dl főzőtejszínt. Addig rotyogtattam, amíg besűrűsödött. 25 dkg túrót kikevertem 1 dl tejszínnel. A csirkemelleket kacsazsíron elősütöttem és egy kivajazott edénybe szorosan egymás mellé leraktam.  Tetejét megkentem vékonyan mustárral. Befedtem  füstölt karajszeletekkel, majd az egészet megkentem a kikevert túróval. A szélére körbe ráhalmoztam a gombát. Mindezt befedtem szeletelt baconnal, ennek a tetejére pedig szeletelt füstölt sajtot fektettem. Ment a 180 fokos sütőbe, amíg jól átmelegedett. Rizzsel kínáltam. Egyáltalán nem kellett sót tenni bele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése