2021. április 17., szombat

Medvehagymás só

 Elsősorban a színe miatt szerettem bele. És lapult még egy csokor medvehagymám a hűtőben, többféle felhasználása közül ezt választottam. Gondolom, sok mindenbe finom, én elsősorban salátákhoz tudom elképzelni. A sikeren felbuzdulva, így fogok bazsalikomos sót is készíteni, azt évekkel ezelőtt vettem Olaszországban és nagyon szerettem :)


Egy csokor medvehagymát kisebb darabokra vágtam és késes aprótóban összedaráltam (majdhogynem krémes lett).
1 kg nagyszemű tengeri sóhoz tettem és egy villával addig forgattam, amíg a medvehagyma szépen át nem járta mindenhol a sót.
Sűtőpapírral bélelt tepsibe simítottam és 80 °-os sütőbe toltam. Az eredeti recept 2 órát ír, de az enyém majdnem 4 órát volt bent, csak mert közben el is felejtettem :)


Időnként átforgattam kicsit, hogy kiszáradjon. Ibolyás cukornál jártam már úgy, hogy gyönyörűen rétegeztem, látványos is lett, de aztán nagyon gyorsan cukor-tömb lett belőle. Nyilván a virág nedvessége járta át, tehát, ha nem szárítom ki, akkor ezzel is így jártam volna...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése