2021. február 28., vasárnap

Makluba, ami majdnem piláf

 Közel-keletre mentem a mai ebéddel. Nem is tudom, melyik táj konyhája a legkedvesebb szívemnek. Talán elsőként a mexikói konyhát említeném, de rögtön "megbánnám", mert a fiama tésztás ételeket favorzálja, vagyis inkább az olsz konyhát, míg Mexikó mellett ott van rögtön a közel-keleti konyha...

Szóval Makluba. Eredetét tekintve arab étel, Libanon, Irak, Palesztína, Jordánia, Szíria területén igen gyakori. A szó nagyjából azt jelenti, hogy fejjel lefelé. Merthogy így tálalják. A kész ételt tálra borítják. (Mondjuk ez a része nálam nem lett tökéletes, de legközelebb már menni fog Tradícionálisan magvakkal és friss petrezselyemmel szórják meg tálaláskor.

Szlovákiában élő Ági barátnőm receptje alapján csináltam meg. Szinte tökéletes. Legközelebb óvatosabban kell bánnom a folyadékkal, hogy teljesen felszívja azt.


Agnes receptje, ahogy tőle kaptam <3

A lábos legyen olyan egyenes, es legyen majd olyan átmérőjű tányérod, ahova kiborítod. 1 padlizsánt karikákra vágni, megsütni fokhagymával. 1 nagyobb paradicsom karikákra nyersen. Amilyen húsod van, külön sós vízben, egy pici kurkumával megfőzöd. Külön olajon 1 nagy hagyma pirítani, a végén tegyél 4-6 gerezd fokhagymát. Kezdjük összerakni. A lábos aljára a nyers paradicsom karikák, ráteszem a megsült padlizsán karikákat, erre teszem a pirított hagymát és fokhagymát. Erre megy a megmosott rizs és a megfőtt husi, megint rizs. És erre teszek 1 db fahéjat egészben, meghintem őrölt borssal, sóval, római köménnyel, és szórok rá még kurkumát... Ezt az egészet azzal a vízzel, amiben megfőztem a húst leöntöm. Letakarni. Amikor kezd főni, lelassítom a tüzet. Úgy 30 perc és kész is.

Kiborítom a tányérra, megszórom petrezselyemmel, vagy korianderrel, és megy rá vegyes mag (mandula vagy fenyőmag vagy pisztácia) Ez nekem bevált, jó keleti ízek benne.


A csirkét és nem csak simán megfőztem, hanem 2 csirkecombot és 4 szárnyat csontig bevagdostam. Készítettem egy pácot: 1/2 kk kurkuma, 1/2 tk fahéj, szárított oregánó, 1 tk római kömény, 2-3 tk olívaolaj, 4 tk szójaszósz, 2 ek édes chiliszósz, 2 gerezd zúzott fokhagyma, só - és ezzel jól bedörzsöltem a húsokat. forró serpenyőben először körbe sütöttem, majd annyi vizet, amennyi félig ellepte alá öntöttem és fedő alatt teljesen puhára, omlósra pároltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése