2018. október 28., vasárnap

Tejkaramellás, csokicseppes vajas keksz

Hetek óta készülök megsütni ezt a kekszecskét. Vigyázni kell a sütésénél, mert megnőnek és elveszítik az alakjukat. Nem véletlen, hogy csak pár darabot fotóztam belőle :O


Hozzávalók: 22 dkg puha vaj, 12 dkg porcukor, 1 rúd vanília kikapart magjai, 22 dkg liszt, 6,5 dkg étkezési keményítő, csipet só, kb. 10 dkg tejkaramella apróra vágva, 5 dkg csokicsepp


A puha vajat a porcukorral jó habosra keverjük, beleszórjuk a vanília magokat.. A lisztet elkeverjük a sóval és a keményítővel, majd a vajas krémhez adjuk. Végül az aprított karamellát és a csokicseppeket keverjük (gyúrjuk) bele. Folpackba csomagolva legalább egy órára hűtőbe tesszük. Ezután kinyújtjuk nem túl vékonyra és kiszaggatjuk. (Én szögletes rudat formáztam belőle és úgy tettem a hűtőbe, majd egyszerűen felszeleteltem). Nem túl közel tesszük őket sütőpapírral bélelt tepsire - megnőnek sütés közben - és 175 fokos sütőben kb. 15 perc alatt világosra sütjük. Melegen még nagyon puha, várjunk vele egy kicsit, mielőtt leszedjük a tepsiről! Rácson hagyjuk teljesen kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése