2016. február 10., szerda

Újabb születésnapi vacsora

Ezúttal a fiam kedvesét, Patriciát ünnepeltük meg, plusz azt, hogy ma van az 5. évfordulójuk. :)
A menüvel kapcsolatban az volt a kérés, hogy hal legyen, lehetőleg lazac. A lánykám még megtoldotta azzal, hogy ő Brüsszelben - amikor kint dolgozott - többször evett mézes-mustáros lazacot. Hát, sajnos nem tudom, hogy ő pontosan milyet evett, de amit ma készítettem ennek jegyében, osztatlan sikert aratott. Patricia meg is jegyezte, hogy bár sok finomat evett már nálam, de idáig ez a mai mindent visz. :) A desszert is nagyon finom lett, bár egyáltalán nem lett szép, nem lett olyan, mint szerettem volna. Azért megmutatom, mert nálam sem sikerülhet minden :)

Íme a lazac leveles tésztában, mézes-mustáros szósszal és friss salátával:

Két kb. 35-40 dekás lazac filét bepácoltam. Megolvasztottam 4 ek vajat, sóztam, őrölt borssal meghintettem és az egészhez adtam egy citrom kifacsart levét. Aztán hagytam a pácban a halat.Leveles tésztát kiterítettem, rátettem a halat és szépen becsomagoltam a tésztába. A tészta tetejét pár helyen egy szikével bevágtam, egy tojással megkentem. 180 fokos sütőbe toltam, nem kell neki több, mint 20 perc. Amíg sül, el lehet készíteni a szószt. Felolvasztottam kb. 2 ek vajat, megpároltam rajta 3 gerezd áttört fokhagymát. Nem pirítottam, csak illatosra pároltam. Megszórtam 1 ek liszttel, ezzel is még pároltam egy kicsit. Felöntöttem 2 dl habtejszínnel. Adtam hozzá 2 ek mézet, 1 ek dijoni mustárt, kevés fekete és fehér borsot és kicsit összesűrítettem. A végén még tettem bele egy kis pohár tejfölt. A túl sűrű, lehet még kevés tejszínnel hígítani. Ezt a szószt kínáltam a lazachoz és friss jégsalátát.
Az édesség az csokoládés szuflé - akart lenni. Szerencsére, csak én tudtam, hogy milyet akartam volna készíteni, de az asztal körül ülőket egy cseppet sem zavarta :)
Nagyon csokis, nagyon krémes, nagyon csábító :) Szerintem a vanília fagylalt muszáj hozzá! :)
30 dkg 65%-os csokoládét felolvasztottam 25 dkg vajjal. Én gőz fölött szoktam, így biztosan nem ég oda. Közben egy tálban összekevertem 4 ek cukrot, 2 ek kakaóporral, majd 4 tojással. Hozzáadtam 8 ek lisztet és a vajas csokoládét. Suflé-formákat kivajaztam és kakaóporral megszórtam. Ezekbe kanalaztam a masszát, majd jól előmelegített 225 fokos sütőbe tettem 7 percre. Na ezt kell majd még kikísérleteznem, lehet, hogy 1-2 perccel tovább maradhatott volna a sütőben.

1 megjegyzés:

  1. Ez tényleg remek ételsor! Különösen a "becsomagolt " lazac tetszik! :)

    VálaszTörlés