2022. november 4., péntek

Kimchi

 Fűszeres (csípős) koreai káposztasaláta.

Sokáig még megkóstolni sem akartam. Magyarázat nincs rá, tényleg nem tudom miért ódzkodtam tőle. De aztán persze eljött a perc és megkóstoltam, ráadásul a fiam folyton mondogatta, hogy ő ezt mennyire szereti. Millió receptet begyűjtöttem hozzá, de újra és újra visszahőköltem, mert annyira macerásnak tűnt.

Aztán kedvenc főzős csoportomban Agnes feltette a receptet, ahogy ő készíti. Csodás fotókat mellékelt és újra fellángolt a vágy, hogy ezt el KELL készítenem!

Agnes gyakorlatilag "fogta a kezemet", hogyhibátlan kimchit alkossak.

Eredményt még nem tudom, mert fél órája zártam le az üveget, most érnie kell...


Agnes a következőképp írta le:
1 nagyobb, vagy 2-3 kicsi kínai kelkáposztát feldarabolunk és nagyon bő, sós vízbe tesszük min. 8 órára konyha-hőmérsékleten. (Saját kiegészítés: nekem 3 liter vízre volt szükségem, amibe literenként 2 ek sót kevertem el, úgy öntöttem a káposztára. Este készítettem el, és ma délután szűrtem le)
Szitába öntjük a káposztát és folyó víz alatt jól átmossuk. Nagy tálba tesszük, hozzávágunk 1 póréhagymá (csak a fehér részét), 1 csokor újhagymát karikára a zöldjével együtt, 3-4 sárgarépát csíkokra vágva és ugyanígy felcsíkozva 1 daikon retek (jégcsap retek). Alaposan összekeverjük. Gumikesztyűt húzunk (nagyon fontos!),. 2-3 ek"gochujang" pasztát beledörzsölünk alaposan a zöldségekbe.


Szorosan benyomkodjuk egy nagyobb, vagy több kisebb üvegbe (én az egy nagyobb verziót választottam). Lezárjuk az üveget és 3-4 napig hagyjuk a konyhában beérni. Sok levet enged, ezért, ha tele van az üveg, tálcát , vagy tálat kell alá tenni és az üveget naponta kinyitni, mert forr. Vigyázat! Nem mindenki szereti az illatát! Ha letelt az érési idő, hűtőben hagyjuk még 3-4 hétig állni és fogyasztható. Azt mondják, minél "öregebb" a kimchi, annál finomabb.👌

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése