2022. augusztus 27., szombat

Mákos nudli szilvalekvárral

 Azt hiszem napok óta szilvásgombócot terveztem. Olyat, amilyet a Nagymamám csinált, soha nem sikerült még. Sőt, igazából nem nagyon szokott sikerülni sohasem. Szilvát megvettem, gondoltam, egy életem, egy halálom... 

Aztán mégsem gombóc lett, hanem nudli. Méghozzá mákkal. A tészta tökéletes lett és ez a kombináció is. Szilvalekvárral a tetején - ha nem is gombóc, egyszerűen mennyei finomság 💓


kb. 90 dkg krumplit hideg vízben feltettem főzni.

Amikor megpuhult, deszkára szedtem, meghámoztam és még melegen áttörtem egy tálba. Hozzáadtam 16 dkg réteslisztet, csipet sót, majd 2 tojást. Alaposan összegyúrtam - nekem ennyi liszt pont elég volt, de ha ragacsos lenne, lehet még lisztet tenni hozzá. 6-7 részre osztottam a tésztát, mndegyikből lisztezett deszkán rudat sodortam (kb. 1,5 cm átmérőjűt). A rudakból ujjnyi darabokat végtam, amiket szintén lisztezett deszkán kicsit megsodortam. Lobogó vízbe dobtam őket és csak addig főztem, amíg feljöttek a víz színére.

Közben 2 ek olajon világosra pirítottam 10 dkg zsmelemorzsát. A kifőtt nudlikat beleforgattam. Megszórtam 1 ek darált mék és 2 ek porcukor keverékével és meglocsoltam 5 dkg olvasztott vajjal.

Tálaláskor szilvalekvárt tettem a tetejére. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése