2022. augusztus 28., vasárnap

Londoni süti

 Szomszéd nénim Vera néni, akinek elhíresült a "Nagyon finom sütemény"-e, épp elégszer elkészítettem már, gyakran kéi is a család, hogy csináljam!

Vera néni pár napja megint átkopogott, hogy különlegesen finom sütemény sütött. A neve alapján ismertem ezt a süteményt, de sosem készítettem. Bizony kár, mert nagyon finom! 💓

Vera néni leírta  receptet is, azt teszem közzé 


Hozzávalók: 4 tojás, 20 dkg margarin (én vajjal csináltam, mert nem használok margarint(, 15 dkg cukor, 30 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 1 cs vaníliás cukor, sárgabaracklekvár (sok!), 20 dkg darált dió, 20 dkg cukor, reszelt citromhéj

A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd egyenként kihabosítjuk benne a tojások sárgáját. A sütőporral elkevert lisztet hozzászitáljuk és a vaníliás cukrot is belegyúrjuk. Zsírozott tepsibe nyomkodjuk a tésztát (nyújtani nem nagyon lehet). Megkenjük a lekvárral. 

A tojások fehérjét félig felverjük, majd kanalnékt hozzáadjuk a cukrot és fényes, kemény habot verünk belőle. Spatulával beleforgatjuk a darált diót és a reszelt citromhéjat. A lekvár tetején egyenletesen elkenjük.

160°C-os sütőbe toljuk és rózsaszínre sütjük.

Én a sütőben hagytam kihűlni, finom, roppanós lett a hab a tetején. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése