2022. július 30., szombat

Ajvár otthon

 Gyerekeim szerint én csinálom a legfinomabb ajvárt... Mondjuk, szerintem is 😆

Tavaly szinte kétnaponta készítettem újabb adagot, annyira gyorsan fogyott. Már idén sem ez az első és még biztos jó párszor nekiállok...


1 nagyobb padlizsán félbevágtam és egy szikepengével (vagy éles, hegyes késsel)a húsát berácsoztam úgy, hogy a héját sehol nem vágtam át (így könnyeben ki lehet kanalazni sütés után. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket. Ment melléjük 5-6 kápia paprika, 2 csípős, hegyes zöldpaprika és egy kis szuflé formában egy fej egészben hagyott fokhagyma, aminek a tetejé levágtam és a formát felöntöttem annyi olajjal, amennyi ellepte a fokhagymát. A padlizsánokat és a paprikákat megsóztam, borsoztam, bespricceltem olajjal. (Ha valaki szeretné, különböző zöldfűszerrel is meg lehet szórni(

200°C-ra előmelegített sütőbe toltam. Kb. 30-40 perc alatt minden megsül. A paprikákat meg kell forgatni közben! Mikor már megfeketedett a héjuk, a padlizsán is színes és puha, akkor van kész.

Lefedett edényben hagytam a paprikákat kihűlni, majd a héjukat lehúztam. A padlizsánt kikanalaztam a héjából, a fokhagyma gerezdeket kinyomkodtam a héjukból. Az olajat, amiben a fokhagyma sült, hozzáöntöttem, valamint a zöldségek kicsorgott és felfogott levét is.

Az egészet botmixerrel krémesre kevertem. Sóztam, borsoztam, ha nem lenne elég krémes, még lehet kevés olajat hozzáönten (a citromos olívaolaj tökéletes választás lehet). És a végén megkoronáztam 1 citrom kifacsart levével!

Én friss, vagy pirítós kenyérrel szeretem és higgyétek el, nem lehet abbahagyni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése