2022. március 5., szombat

Nutellás bucik

 Aki nálam nagyobb rajongója a Nutellának, az festi magát!😅😅 

Így minden, amibe Nutella kerül, azt boldogan készítem! Bár... kiskanállal enni, vagy banánra kenve a legfinomabb! (Jól van, nem kell fintorogni! Mondtam, hogy rajongó vagyok!😆)

Ezt a tésztát élmény volt készíteni és könnyű vele dolgozni.


Hozzávalók: 400 gr liszt, 150 ml tej, 40 gr friss élesztő, 100 ml joghurt, 1 db tojás + 1 a kenéshez, 2 ek cukor, 3 ek étolaj, ½ tk só, 150 gr vaj, 12 tk Nutella 


1 ek cukrot és az összemorzsolt élesztőt öntsük le 50 ml langyos tejjel. Majd hagyjuk felfutni. A maradék langyos tejbe öntsük bele a szobahőmrsékletű joghurtot. A tojást az 1 ek cukrot a sót és az olajat keverjük ki. Majd mehet bele az élesztős keverék és a tejes joghurtos keverék is. Ezt jól keverjük ki, majd mehet bele az átszitált liszt is.  Ne legyen túl kemény se, de túl lágy se a tészta. (Nekem kellett még hozzá kevés liszt, azt már csak kézzel szórtam bele, amígy jó lett a tészta) Olajozzuk meg a tészta tetejét és takarjuk le majd hagyjuk a duplájára kelni. Ezután osszuk 6 részre és labdákat formázzunk és 15 percre pihenni hagyjuk. A labdákat 20 cm átmérőjű korongokra nyújtjuk, majd vajazzuk le és egymás tetejére helyezzük. Az utolsó korongot nem kell vajazni. 
 

Ezt a tésztarakást pedig nyújtsuk ki 5 mm vastagságúra és szeleteljük fel 12 db háromszögre, (én végül csak 8  háromszöget vágtam belőle), töltsük meg ízlés szerint, tekerjük fel de próbáljuk úgy hogy a két végét lezárjuk, hogy ne folyjon ki a töltelék és egy papírral bélelt tepsibe helyezzük. A tojást és 4 ek olajat keverjünk ki, majd ezzel kenjük le a kifliket. Hagyjuk 5 percig pihenni, majd mehet a sütőbe 180 C fokra, addig süssük ameddig szép piros nem lesz a teteje. Dekorcukorral szórtam meg, a végén még kevés olvasztott étcsokoládéval csíkoztam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése