2022. február 20., vasárnap

Marokkói csirkemell citromos kuszkusszal

 Tegnap a tanyán grillen Arayes-t sütöttem a fiacskámnak, mert mindketten azt hiszem rajongói vagyunk a közel-keleti ízeknek. Aztán ma ebédre sem szakadtam el ettől a konyhától!😍

Van sóban eltett citromom, különleges ízű dolog ez, ma a kuszkuszt ízesítettem vele. Sajt krémleves volt előtte. Hát, most mozdulni nem tud senki 😇


A csirkemellet csíkokra/darabokra vágtam, sóztam, borsoztam és összekevertem 1 ek mézzel, majd hagytam néhány órát állni.
Kevés felvhevített olívaolajon pirosra sütöttem. Nem kell elsietni ezt a fázist, hadd süljön csak pirosra! A méztől ez vizsonylag gyorsan megy. Ekkor hozzáöntöttem 1 doboz darabolt paradicsomot. Fűszereztem fahéjjal, római köménnyel, Ras el Hanout-val. Jól összerotyogtattam, a végén hozzáadtam kb. két marék fagyasztott zöldbabot. Már csak addig hagytam a tűzön, amíg a zöldbab finom, roppanósra puhult (5-6 perc)


A kuszkuszt a csirke elkészítése eltőtt csináltam meg, hiszen annak állnia kell.

1 bögre (2,5 dl) kuszkuszt átpirítottam olívaolajon, majd felöntöttem kétszer annyi forró vízzel. Sóztam és a vízbe tettem 1 gerezd sóban eltett marokkói citromot. Ha ez nincs, akkor sima citromhéjat kell belereszelni és fél citrom levét kell hozzáadni.

Ahogy újra felforrt, elzártam a gázt alatta és szorosan lefedtem dupla konyharuhával. Tálaláskor villával áthúztam, így szépen szétgurultak a szemek :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése