2021. október 10., vasárnap

Oktober Fest a lakásunkban

 Na persze nem igaziból! 😛 Dzsudit barátném főzte a napokban ezt a bajorok ünnepére szánt finomságot. Mivel a fiam ma jelezte, hogy jön, hát muszáj volt kitenni magamért! Hihetetlen sikere lett az ebédnek! Az eredeti Oktober Fest-tel nincs szerencsém. Tulajdonképp mindig vágytam elmenni egy ilyenre és 3 éve volt is rá lehetőségem, amikor Krefeldben élő Zsuzsi barátnémat látogattam meg. Férjével előre eltervezték, hogy elvisznek engem egy ilyen hagyományos ünnepre egy sörözőbe. De hát, ember tervez, Isten végez... Aznap estére belázasodtam, így szegény Zsuzsáék sem mentek el.

Hát, ma azért a tányérunkra került ez a finom étel és ment hozzá finom barna búzasör is :)

Dzsudit receptjét közreadom úgy, ahogy én kaptam tőle! :)


Lapockát (kb. 1 kg-os volt) sóztam, borsoztam, majd minden oldalát erős tűzön pirosra pirítottam. '-1 db sárga- és fehérrépát, kb. 20 cm-es póréhagymát, 1 fej vöröshagymát nagyobb darabokra vágtam és 4 gerezd fokhagymával együtt a hús helyére, a kisült zsírba dobáltam. Erős lángon lepirítottam, majd visszaültettem a húst az edénybe. Friss zsálya hijján szárítottal szórtam meg, felöntöttem nem egészen 1 üveg barna sörrel és ugyanennyi alaplével. Lefedtem az edényt és 160°-os sütőbe toltam. Nem tudom pontosan, de 3,5-4 órát volt bent, időnként megforgattam. Fantasztikusan puha, omlós sült lett a végeredmény.
A húst kiszedtem, a visszamaradt levét átszűrtam egy lábosba és keményítővel besűrítettem, ezt külön szaftos tálkában kínáltam az ebéd mellé


Köretnek pezsgős savanyú káposzta és zsemlegombóc került mellé.

A nagyobb fej hagymát apróra kockáztam egy nagyobb darab apróra kockázott húsos szalonnával együtt és megdinszteltem a hagymát a szalonna zsírján. Hozzáadtam 1 kg megvágott savanyú káposztát, őrölt kömyént, pár szem borókabogyót és 3 babérlevelet. Felöntöttem kis üveg (2 dl?) pezsgővel és ugyanennyi alaplével, majd fedő alatt puhára pároltam.

Most írom le a zsemlegombócot, amivel azt hiszem nem szeretjük egymást igazán... Ugyanis az történt, hogy nagyon pontosan követve a leírást elkészítettem. Első felét megpróbáltam gőz fölött elkészíteni, a másik felét kifőztem. Közben a masszával semmi nem történt, ám a második adag ugyanúgy szétesett a vízben - ahogy mindig is jártam vele... Szóval, inkább gőzölni kell/ene.

Még reggel összekevertem 4  kockákra vágott zsemlét 2 tojással, 2 fej kacsazsíron megpirított, apróra vágott hagymával, 1 cs apróra vágott petrezselyemmel, sóval, borssal és kb. 2,5 dl langyos tejjel, amit csak apránként adagoltam hozzá. Ment a hűtőbe, legalább 2 órára.

Ha gőzölitek, a szűrő alját érdemes vékonyan olajjal megkenni, különben odaragad. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése