2021. október 2., szombat

Karamellizált almával töltött "alma"

 Szerintem nagyon régen sütöttem süteményt. Nem tudom miért, hiszen általában minden héten sütök valami finomat.

Gyönyörűséges, ám fáradt napsütés almás és szilvás, tehát őszi süteményre ihletett. Igen, kétféle is készült, sőt még egyet tervbe vettem 😏

Szóval mutatom az almás. :) Íze, illata mennyei


A tésztához: 30 dkg liszt, 2 ek porcukor, 1,5 cs porélesztő, 2.5 dkg olvasztott vaj, 1 csip, só, 1 dbtojássárgája, 1.5 dl langyos tej

A töltelékhez: 2 db nagyobb alma, 1 ek vaj, 3 ek cukor (barna cukrot használtam), 1 tk őrölt fahéj, szegfűszeg a díszítéshez  és porcukor a tetejére

Ezen a képen még sütkérez előtt láthatók. Annyira tetszett, azért fotóztam le nyersen is 💓

 

A  tészta hozzávalóitt összegyúrjuk, majd letakarva, meleg helyen 30 percig kelesztjük. Ezután 12 egyforma gombóccá osztjuk, mindegyiket kigömbölyítjük, és letakarva ismét 30 percig kelesztjük. Az almáknak kikaparjuk a magházat, majd kisebb kockákra vágjuk. Egy lábasban vajat hevítünk, rádobjuk az almát és megszórjuk a cukorral és a fahéjjal, majd alacsony lángon addig főzzük, amíg az egész besűrűsödik (kb. 20 perc). A kosárkaformákat kivajazzuk és behintjük liszttel. (Muffinformákat és gömbölyű aljú szilikonformákat használtam) 

A tésztagombócokat 10 cm-es körré lapítjuk, mindegyik közepébe 1-1 kanál tölteléket helyezünk, megszórjuk barna cukorral és a széleket összecsipkedjük. Labdává formázzuk, és a formába helyezzük. Letakarva ismét 30 percig kelesztjük, ezután lekenjük a tetejüket olvasztott vajjal, mindegyik közepét az ujjunkkal benyomjuk és 1-1 szegfűszeg darabkát szúrunk bele. 180 fokon kb. 20-25 perc alatt készre sütjük. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése