2021. szeptember 3., péntek

Svéd krumpli

 Eredetéről nem sokat tudok. A receptre egyik nagyon klassz csoportban, a Parfé gasztroblog csoportban bukkantam, a csoport egyik háziasszonya, Nóri tette közzé.

Azonnal tudtam, hogy ezt el kell készítenem, mivel a férjem mindenféle formában szereti a krumplit. Holnap van a házassági évfordulónk, én pedig próbálok mindenfélével a kedvében járni 💓



Nóri receptjét szó szerint teszem közkinccsé:

1 kg apró szemű újkrumplit bevagdosunk kb olyan távolságban, ahogy a tojásszeletelő vágja a tojást. Ne vágjuk végig a krumplikat, csak kis zsebeket bele.
400ml tejfölt és 4dl erős alaplevet (húsleves kocka és víz) keverjünk el, majd öntsük a sütőforma aljába. Ebbe mennek egymás mellé a krumplik (nem egymásra!) vágással felfelé. 200 fokra előmelegített sütőben (alsó felső) 45-60 percig sütjük őket, míg már majdnem készen vannak. Akkor elkeverünk 50g olvasztott vajat 5 szelet felkockázott toast kenyérrel, 1kk őrölt rozmaringgal és 80g bacon kockával. Ezt a krumplikra halmozzuk és tovább sütjük, amíg szépen szint nem kap. Első körben köretnek szántam, de aztán magában ettük olyan finom.



Most vettem csak észre, ahogy bemásoltam a receptet, hogy nem pont így csináltam... Én a serpenyőbe öntöttem a levest, abba pakoltam a krumplikat. A tejfölt elkevertem a vajjal és a toast kenyérrel, a rozmaringgal, meg a bacon kockákkal. Meg is sóztam egy kicsit és ezt a keveréket kentem a már majdnem kész krumplik tetejére és így sütöttem meg.

Ez persze csak véletlenül sikerül így, mert így emlékeztem a receptre.😜 Legközelebb azért kipróbálom eredeti módon is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése