2020. január 12., vasárnap

"Főtt" hús pirított darával és meggymártással

Mindenki úgy emlgeti, hogy ez az igazi "menzás kaja". Nem tudom, de tényleg, annak idején volt az iskolai menzán és szerettem is. Valamelyik nap szembejött velem és gyorsan meg is csináltam :) Meg főztem még sárgaborsófőzeléket is, most ilyenekre vágytam :)


Csikemellből csináltam, ez egy kis csalás persze, de ez viszonylag hamar elkészül. A csirkemellet lapjában szeleteltem, a szeleteket sóztam, borsoztam és kevés olajon pirosra sütöttem, majd felengedtem annyi vízzel, ami ellepte és takarékon hagytam puhára párolódni. A levét hagytam visszasülni és ennyi. Közben 30 dkg búzadarát 5 ek olajon, habverővel folyamatosan forgatva, megpirítottam. Felengedtem 3 dl vízzel és továbbra is habverősvel kevergetve pár percig még hagytam takarék lángon. Ekkor lehúztam a tűzről és lefedtem. A mártáshoz lábasba öntöttem 1 üveg meggybefőttet. Megszórtam csipet fahéjjal, 1 cs vaníliás cukorral és őrölt szegfűszeggel. Persze egészben is lehet beletenni, de ezt találtam meg hamarabb :D. Hagytam felforrni. 1 cs vaníliás pudingport simára kevertem 2 dl tejszínnel, 3 dl vízzel. A forrásban lévő meggyhez adtam apránként, közben folyamatosan kevertem. Meg kell kóstolni, ki mennyire szereti édesen.
A búzadarát átkevertem, hogy lazuljanak el egymástól a megduzzadt szemek és már tálaltam is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése